Įstatymai ir 5G: 10 priežasčių, kodėl jums turėtų rūpėti
Leidžiami su belaidžio ryšio technologijomis susiję įstatymai sukėlė rimtas abejones
Kaip aplinkos srities teisininkė, turinti daugiau nei 25 metų patirtį, Sharon Buccino[1] iš arti susipažino su JAV Aplinkos apsaugos agentūros ir Vidaus reikalų departamento veikla. Iš pradžių ji neturėjo priežasties stebėti, kas vyksta visame mieste dėl Federalinės ryšių komisijos (FCC) veiksmų, tačiau dabar jau turi. Žemiau rasite dešimt Sharon Buccino pastebėtų faktų, dėl kurių galbūt taip pat pradėsite nerimauti dėl 5G ir keičiamų įstytatymų, nes panašūs reiškiniai vyksta ne tik JAV.
1. Įkurta 1934 m., FCC reguliuoja visus tarpvalstybinius ryšius – tiek laidinius, tiek belaidžius – taip pat tarptautinius ryšius, kurių kilmės šalis yra arba kurie baigiasi JAV. Remiantis 1934 m. Telekomunikacijų įstatymu, FCC buvo įsteigta[2] siekiant suteikti „visiems Jungtinių Valstijų žmonėms, be diskriminacijos, šalies ir pasauliniu mastu, <…> greitas, efektyvias laidų ir radijo ryšio paslaugas su pakankama įranga už pagrįstus mokesčius“.[3] Įstatymas reikalauja, kad FCC tarnautų visuomenės interesams.
2. Belaidis ryšys paliečia kiekvieną gyvenimo aspektą. Išmaniuosius telefonus naudoja milijardai žmonių visame pasaulyje. Didėjant duomenų kiekiui ir mažėjant uždelsimui, belaidžio ryšio paslauga plečiasi peržengdama asmeninio bendravimo tarp žmonių ribą. Daiktų internetas (ang. Internet of Things) drauge su dirbtinio intelekto galimybe turės įtakos kiekvienam žmogaus gyvenimo aspektui,[4] įskaitant transportą, švietimą ir sveikatos priežūrą.
5G skiriasi nuo ankstesnių belaidžių technologijų, reikalaudama žymiai tankiau išdėstytų įrenginių
3. Naujos kartos belaidė technologija – 5G – smarkiai skiriasi nuo ankstesnių versijų. Telekomunikacijos yra įmanomos naudojant elektromagnetinį spektrą. 5G leis greičiau perduoti daugiau duomenų, tačiau šio ryšio signalas nekeliauja taip toli, todėl reikia tankiau išdėstyti mažos aprėpties belaidžio prisijungimo taškus ir kitus įrenginius.
„5G“ žada pateikti žymiai daugiau informacijos spartesniu greičiu, suteikiant galimybę tokioms veikloms kaip autonominiai automobiliai ir nuotolinės operacijos. Dėl naujųjų technologijų signalas turi būti kartojamas dažniau. O tai skatina tokias įmones, kaip „AT&T“, „Verizon“ ir „Sprint“, statyti naujus bokštus ir kitą infrastruktūrą visos šalies bendruomenėse. Deja, daugelyje šalies dalių vis dar nėra prieigos prie elementarių plačiajuosčio ryšio paslaugų.
4. FCC sėdi penki komisijos nariai. Dabartinis pirmininkas Ajit Pai[5] vykdo agresyvią reguliavimų panaikinimo politiką.[6] Prie jo prisijungė dar keturi Komisijos nariai – Michael O'Reilly,[7] Brendan Carr,[8] Jessica Rosenworcel[9] ir Geoffrey Starks.[10] Kiekvieno iš jų pozicija, susijusi su klausimais nuo tinklo neutralumo iki sveikatos standartų, formuos belaidžių technologijų plėtrą ir poveikį.
FCC atrišo belaidžio ryšio paslaugų teikėjų rankas
5. 2017 m. gruodžio mėn. FCC panaikino plačiajuosčio ryšio „tinklo neutralumo“ taisykles. Šios taisyklės draudė svetainėms užblokuoti ar sustabdyti srautą, arba parduoti srauto „juostas“, kurios vieniems turinio „žaidėjams“ suteiktų pranašumą, o kitiems – kliūtis. Daugiau nei 50 partijų, įskaitant 22 valstijas ir Kolumbijos apygardą, teisme prieštaravo taisyklių panaikinimui. JAV Kolumbijos apygardos apeliaciniame teisme šios bylos žodiniai argumentai[11] buvo pristatyti 2019 m. vasario 1 d.
6. 2018 m. kovo mėn. FCC panaikino aplinkosauginį ir istorinį tam tikrų mobiliojo ryšio bokštų ir kitų belaidžių įrenginių išdėstymo stebėjimą (FCC Įsakymas 18–30).[12] Nepaisant to, jog belaidžio ryšio paslaugų teikimui reikalinga licencija, FCC nustatė, kad nereikalingas joks federalinis vaidmuo, statant šių paslaugų įrenginius.
Be Gamtos išteklių apsaugos tarybos (NRDC),[13] 19 genčių, kartu su Nacionaline genčių istorinio išsaugojimo pareigūnų asociacija ir „National Trust for Historic Preservation“ organizacija užginčijo FCC veiksmus. 2019 m. rugpjūčio 9 d. Kolumbijos apygardos apeliacinis teismas atmetė FCC ieškinį konstatuodamas, kad Komisijos bandymai paaiškinti aplinkosaugos ir istorinio stebėjimo panaikinimą, „neatitiko standartinio ir pagrįsto sprendimų priėmimo“. Teismo sprendimą ir bylos[14] suvestines galima rasti[15] NRDC puslapyje.
7. 18-30 Įsakymu,[16] FCC neįtraukė į patikrinimą „Sprint“ ir kitų telekomunikacijų bendrovių, kaip tų, kurios turėtų mokėti mokesčius už poveikį istoriniams ir kultūriniams ištekliams.
8. 2018 m. rugsėjo mėn. FCC apribojo miestų mokesčius „Sprint“ ir kitoms telekomunikacijų bendrovėms už bokštų ir kitos belaidės infrastruktūros įrengimą jų bendruomenėse.[17] JAV devintajame apeliaciniame teisme buvo sujungti keli ieškiniai, kuriais ginčijama FCC veikla.[18] Įvadiniai pranešimai buvo pateikti 2019 m. birželio 10 d. Galutiniai pranešimai buvo numatyti iki rugsėjo 18 dienos.
9. Įsakymas 18-133 ne tik apribojo mokesčius, kuriuos miestai gali rinkti už naujų belaidžių tinklų statybą, bet ir apribojo siūlomų statybų patikrinimo laiką. FCC didmiesčiams ir miesteliams įvedė vadinamąjį „šūvio laikrodį“[19] (ang „shot clock“). Jei vietos valdžia per 60 dienų nesiėmė jokių veiksmų dėl statybos leidimo, projektas laikomas patvirtintu.
FCC gairės buvo priimtos 1990 m. ir neatnaujintos iki šiol
10. Nors FCC apribojo kitų galimybę atlikti patikrinimus, pati Komisija tuo pačiu metu atsisakė atnaujinti savo sveikatos ir aplinkos apsaugos gaires. Komisijos gairės buvo priimtos 1990 m.. 2012 m. JAV Vyriausybės atskaitomybės biuras (GAO)[20] nustatė, kad galiojančios gairės gali neatspindėti dabartinių žinių, ir rekomendavo FCC oficialiai iš naujo įvertinti savo gaires.
FCC gairėse nagrinėjamas tik vienas galimos elektromagnetinės spinduliuotės žalos aspektas – šiluma. Dabartinės gairės nenagrinėja kitų būdų, kaip padidėjusi belaidžio ryšio elektromagnetinė spinduliuotė gali pakenkti žmonių sveikatai, taip pat ir gamtos sistemoms, nuo kurių priklauso visa gyvybė.
JAV Nacionalinė toksikologijos programa (NTP) atliko[21] graužikų tyrimus, siekiant padėti išsiaiškinti galimą radijo dažnio spinduliuotės (RFR) pavojų sveikatai. Pasak Gamtos išteklių apsaugos tarybos (NRDC) darbuotojos, dr. Jennifer Sass,[22] rezultatai (kurie buvo įvertinti ekspertų su viešais komentarais) rodo, kad ilgalaikis didelės radijo dažnio spinduliuotės, kurią skleidžia 2G ir 3G naudojantys mobilieji telefonai, poveikis yra susijęs su padidėjusia vėžio rizika, ypač širdies ir smegenų ląstelėse.[23]
Tai atitinka ankstesnį Pasaulio sveikatos organizacijos vėžio ekspertų rizikos vertinimą, kuriame buvo išsiaiškintas galimas ryšys (2B grupė) tarp radijo dažnio spinduliuotės ir smegenų vėžio.[24] Abi vyriausybinės agentūros perspėja, kad visuomenė turėtų imtis pragmatiškų žingsnių, siekiant sumažinti spinduliuotės kiekį.
Merilando valstijos Montgomery grafystė pateikė ieškinį FCC už tai, kad neatnaujino savo sveikatos ir aplinkos apsaugos gairių. Ši byla įtraukta į Devintojo apeliacinio teismo darbotvarkę, kartu su kitais Įsakymo 18-133 ginčijimais, kurie aptarti aukščiau.[25]
- ^ Sharon Buccino. Natural Resources Defense Council.
- ^ The Federal Communications Commission (FCC). National Telecommunications and Information Administration.
- ^ 47 U.S. Code § 151.Purposes of chapter; Federal Communications Commission created. Legal Information Institute.
- ^ Amitav Panda. EMERGING WIRELESS TECHNOLOGIES AND ITS SOCIO-ECONOMIC EFFECT. International Journal of Advanced Technology & Engineering Research.
- ^ Ajit Pai. Federal Communications Commission.
- ^ Brian Fung. Trump’s FCC chairman has wasted no time enacting a conservative agenda in his first 100 days. The Washington Post.
- ^ Michael O'Rielly. Federal Communications Commission.
- ^ Brendan Carr. Federal Communications Commission.
- ^ Jessica Rosenworcel. Federal Communications Commission.
- ^ Geoffrey Starks. Federal Communications Commission.
- ^ Brian Fung. Net neutrality: Federal judges had tough questions for the FCC. The Washington Post.
- ^ FCC Acts to Speed Deployment of Next-Gen Wireless Infrastructure. Federal Communications Commission.
- ^ NRDC v. Federal Communications Commission. Natural Resources Defense Council.
- ^ Natural Resources Defense Coun v. FCC (18-1135). Court Listener.
- ^ Federal Communications Commission Case Documents. Natural Resources Defense Council.
- ^ SECOND REPORT AND ORDER. Federal Communications Commission.
- ^ FCC Facilitates Wireless Infrastructure Deployment for 5G. Federal Communications Commission.
- ^ City of Huntington Beach v. FCC (19-70146). Court Listener.
- ^ Accelerating Wireless Broadband Deployment by Removing Barriers to Infrastructure Investment. Federal Communications Commission.
- ^ Exposure and Testing Requirements for Mobile Phones Should Be Reassessed. U.S. Government Accountability Office.
- ^ Cellphone Radio Frequency Radiation Studies. National Toxicology Program.
- ^ Jennifer Sass. Natural Resources Defense Council.
- ^ Cell Phone Radio Frequency Radiation. National Toxicology Program.
- ^ IARC CLASSIFIES RADIOFREQUENCY ELECTROMAGNETIC FIELDS AS POSSIBLY CARCINOGENIC TO HUMANS. The WHO International Agency for Research on Cancer.
- ^ City of Huntington Beach v. FCC (19-70146). Court Listener.